Programy aktywizacyjne i projekty urzędu - Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinku


Zawartość stron

Szczecinek, 01.07.2012r.

Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinku zakończył realizację projektu pt „Własny biznes-lepsze życie". w ramach Poddziałania 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
    
Projekt był skierowany do dwóch grup:
• Osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy, którzy w ciągu sześciu miesięcy przed przystąpieniem do projektu utraciły zatrudnienie z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
• Osób pracujących, którzy otrzymali wypowiedzenie stosunku pracy lub zostały powiadomione przez pracodawcę o możliwości otrzymania takiego wypowiedzenia z powodu sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa.

W ramach programu udzielono  wsparcia 16 beneficjentom, którzy skorzystali z następujących instrumentów:
• Szkolenie „ABC Przedsiębiorczości. W ramach tego szkolenia uczestnicy uzyskali wiedzę i umiejętności potrzebne do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej.
• Szkolenie „Księgowość w małej firmie". W ramach tego szkolenia beneficjenci zdobyli umiejętności rozliczania działalności gospodarczej za pomocą komputerowych programów księgowych.
• Przyznanie środków finansowych w kwocie do 40.000 złotych na rozwój przedsiębiorczości.  Taką pomoc finansową otrzymało 16 osób.  Dzięki niej powstały podmioty gospodarcze świadczące szerokie spektrum usług. Od sprzedaży mięsa i wędlin, poprzez usługi geodezyjne, architektoniczne, do sprzedaży pamiątek.
• Wsparcie pomostowe w okresie do 6 miesięcy dla osób, które założyły działalność gospodarczą w postaci pomocy finansowej, wypłacanej miesięcznie w kwocie 1.317 złotych, która była przeznaczona na sfinansowanie kosztów reklamy, opłat za media oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.

Projekt był realizowany w okresie 01.07.2010-30.04.2012r. Przeznaczono na niego kwotę 926.708,67 PLN.



 

Szczecinek, 07.12.2010

W trzecim kwartale 2010 roku realizacja projektu „Własny biznes- lepsze życie" nabrała tempa.

Nabór kandydatów do projektu trwał do 15 października. Aplikacje złożyło 30 osób, 11 osób nie spełniło warunków formalnych. Do projektu zakwalifikowano 19 beneficjentów, którzy zostali skierowani na szkolenia..

W chwili obecnej w projekcie uczestniczy 16 beneficjentów. W pierwszym etapie biorą oni udział w dwóch szkoleniach: „ABC Przedsiębiorczości" oraz „Księgowość w małej firmie". Rozpoczęły się one w połowie listopada bieżącego roku i będą trwały do 14 stycznia 2011 roku. Po zakończeniu szkoleń beneficjenci wezmą udział w spotkaniach 
z doradcą zawodowym oraz psychologiem.

W drugiej połowie stycznia 2011 roku rozpocznie kolejny etap realizacji projektu- konkurs „biznesplanów". Beneficjenci, którzy złożą najlepsze „biznesplany" otrzymają środki na rozwój działalności gospodarczej.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę